torsdag 15. desember 2011

It must have been a nail or something, maybe a piggsvin

Frister skjebnen
Fallskjermhopp og haidykking paa to dager, skulle tro det var nok paa ei helg. Men saa kom det en Mazda inn i bildet, som egentlig er en Ford. En Ford Laser, som en skulle tro var fra foerkrigstiden men etter sigende var 2001-modell. Tydligen inte en god aargang! Hompet og gikk fra foerste stund, for det meste paa feil side av vegen, som her nede foroevrig er den rette. Helt til det smalt. Et bilde sier mer enn...


...fortellingen om et sprukket dekk. Frustrerende nok vil ikke utleiefirmaet vedkjenne seg et noe morkent dekk. "It must have been a nail or something". Maybe a piggsvin. Laser'n gikk foroevrig med lysets hastighet (noe kunstnerisk frihet tillegges utsagnet. red.anm) paa reservehjul til verkstedet for aa skaffe nytt dekk.

Dag 2
Kort oppsummert. Morgengretten Laser og plutselig staar hjulet i 20 graders vinkel paa akslingen. For en gangs skyld strakk vaar mekaniske innsikt til. Et lite spark i felgen var ikke en gang noedvendig.

Dag 3
Coilen har alltid vaert sagnomsust. Hva er det egentlig og hva gjoer den? Definetivt vital. Aa proeve aa starte motoren igjen til batteriet er flatt - ikke uten videre en god plan. Motorstopp i den ene oppoverbakken paa firefeltsveien paa vei til stranda. Kjempestemning er ikke aa ta i, tatt rushtiden i betraktning.

To minutter etter stoppet kom en bil med lys paa taket - traffic control - Konge! Ting fikser seg! ....ikke. Neida, betjenten hevdet nervoest at han var "off duty". Han stakk. Vi stod. Ringe etter hjelp? Paa tomt Soer-Afrikansk kontantkort? Vanskelige saker.

VodaCom gives you airtime - Happy holidays!
Det tikket inn en SMS om bonusringetid - fantastisk! Og vi som hadde vaert trofaste kunder i en uke! God service. Endelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar